Osallistu kilpailuun

Osallistu Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailuun!

Suomen Paras Myyntiorganisaatio on vuodesta 2010 järjestetty kilpailu Suomen Parhaan Myyntiorganisaation tittelistä. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu on vastannut kilpailun järjestämisestä vuodesta 2018 lähtien yhteistyössä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n kanssa. Tänä vuonna yhteistyössä on mukana myös PwC.

 

Vertailuraportit voivat paljastaa organisaatioiden myyntiosaamisesta ja -kulttuurista piilossa olevia vahvuuksia ja myös mahdollisia kehityskohteita. Puolueeton ja neutraali arviointi auttaa yrityksiä näkemään myös sellaisia ongelmakohtia, jotka eivät pelkästään yrityksen sisäisissä selvityksissä välttämättä tulisi ilmi. 

 

Laajemmassa kuvassa vuosittainen kilpailu lisää tietoisuutta myyntiosaamisesta ja -kulttuurista, ja auttaa täten kehittämään kaikkien suomalaisten yritysten myyntiä yhteiskuntamme hyvinvoinnin avittamiseksi. Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti ja vain kilpailun voittajaorganisaatio julkaistaan.

Osallistuminen hyödyttää organisaatiotasi seuraavilla tavoilla:

 

  1. Vastaamalla kyselyyn voi välittömästi reflektoida oman organisaation toimintaa sellaisissa teemoissa, jotka on kansainvälisessä tutkimuksessa todettu keskeisiksi menestymisen kannalta.

     

  2. Jokainen yritys saa kilpailusta yksilöllisen benchmark-raportin, josta näkee yrityksensä sijoittumisen osa-alueittain suhteessa muihin. Kun yhdestä yrityksestä on useita vastaajia (myyjiä ja myynnin johtoa), yritys saa tarkemman raportin itselleen.

     

  3. Lisäksi koostamme kilpailusta ladattavan raportin, jossa käsitellään esiin nousseita trendejä sekä myyntiorganisaatioiden tilaa yleisesti. Mitä enemmän yrityksiä osallistuu kilpailuun, sitä laadukkaamman ja tarkemman raportin voimme toteuttaa.

     

  4. Kilpailuun aikaisemmin osallistuneet organisaatiot voivat tarkastella, kuinka heidän sijoittumisensa suhteessa muihin on muuttunut. Aikaisemmilla osallistujilla on myös erinomainen mahdollisuus kilpailla finaalipaikasta, mikäli he ovat kehittäneet toimintatapojaan edellisen benchmark-raportin perusteella.
 

Kilpailun eteneminen

10.12.2021–12.3.2022

Verkkokysely on avoinna

maaliskuu-huhtikuu 2022

Finalistien haastattelut

huhti-toukokuu 2022

Voittajan julkistus

Aiempina vuosina voittoa ovat juhlineet Silta Oy (2020), LämpöYkkönen (2019), Lindström (2018), Vainu (2017), Suomen asiakastieto (2016), 3 Step IT (2015), Elisa Yritysasiakkaat (2014), Canon (2013), SKF (2012), DHL Express (2011) ja Martela Suomi (2010).

Comments are closed.