Osallistu kilpailuun

Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu järjestetään nyt yhdeksättä kertaa. Tänä vuonna konseptia on uudistettu ja vetovastuu kilpailusta on siirtynyt Haaga-Helia ammattikorkeakoululle.

Kilpailu on tarkoitettu kaikenkokoisille yrityksille kaikilta toimialoilta.

Voittaja valitaan kaksivaiheisessa prosessissa. Ensimmäisessä vaiheessa yritys tekee itsearvioinnin arviointimatriisilla. Parhaiten menestyneet pääsevät finaaliin. Haaga-Helian asiantuntijat toteuttavat finalisteille arviointihaastattelut, joissa organisaation myyntiosaamista ja -kulttuuria arvioidaan syvällisemmin. Finalistit saavat itselleen arviointipalautteen myyntitoimintojen kehittämiseksi.

Raati koostuu myyntialan asiantuntijoista. Mukana on Tarmo Kekki IBM:ltä sekä Pirjo Purovesi, Heidi Kock, Pekka Polvinen ja Seppo Karisto Haaga-Heliasta. Kilpailun päätuomarina toimii Haaga-Helian tutkimusjohtaja Timo Kaski.

Onko teidän organisaationne vuoden 2018 Suomen paras myyntiorganisaatio?

Osallistu kilpailuun täyttämällä arviointimatriisi. Matriisi koostuu monivalintakysymyksistä ja siinä arvioidaan seuraavia myynnin osa-alueita:

  1. Kilpailuetu ja tarjooma
  2. Myynnin johtaminen
  3. Myynnin prosessit ja työkalut
  4. Tietämys
  5. Vuorovaikutus ja yhteistyö
  6. Asiakasosaaminen
  7. Tuloksellisuus

Vastausaikaa on 28.2.2019 asti. Sen jälkeen valitaan kolme finalistia, jotka haastatellaan. Suomen paras myyntiorganisaatio vuodelta 2018 julkistetaan 14.3.2019 Tulevaisuusfoorumissa.

Osallistu kilpailuun

Aiempina vuosina voittoa ovat juhlineet Suomen asiakastieto (2016), 3 Step IT (2015), Elisa Yritysasiakkaat (2014), Canon (2013), SKF (2012), DHL Express (2011) ja Martela Suomi (2010).