Osallistu kilpailuun

Osallistu kilpailuun

Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailun voittajaksi on tänä vuonna valittu LämpöYkkönen, joka tarjoaa ympäristöystävällisiä ratkaisuja sekä lämmitykseen että viilennykseen. LämpöYkkösen vahvuuksia ovat erityisesti myynnin johtaminen, innovatiivisuus, vastuullisuus ja asiakaskeskeisyys.

Aiempina vuosina voittoa ovat juhlineet Lindström (2018), Vainu (2017), Suomen asiakastieto (2016), 3 Step IT (2015), Elisa Yritysasiakkaat (2014), Canon (2013), SKF (2012), DHL Express (2011) ja Martela Suomi (2010).

Kilpailu järjestetään Haaga-Helian toimesta uudestaan taas ensi vuonna. Voit kuitenkin lukea jo nyt, mitkä tekijät yhdistävät menestyneitä myyntiorganisaatioita ja tutustua aikaisempien vuosien voittajiin. 

Voittaja valitaan kolmevaiheisessa prosessissa

Kilpailuun ilmoittaudutaan mukaan täyttämällä verkkokysely, jossa arvioidaan yrityksen myyntistrategiaa, myynnin johtamista, myyntityötä, asiakasosaamista sekä myynnin prosesseja ja työkaluja. Jokainen kyselyyn vastaava yritys saa palkkioksi ilmaisen benchmark-raportin, jonka avulla voi verrata oman yrityksen myynnin tilaa muihin suomen yrityksiin. Mukaan ilmoittautuneita yrityksiä ei julkaista missään, eikä yhteystietoja käytetä markkinointitarkoituksiin. Osallistujien tietoja ei myöskään julkaista eikä luovuteta kenellekään.

Kyselyn perusteella raati valitsee finalistit. Haaga-Helian asiantuntijat toteuttavat finalisteille arviointihaastattelut, joissa organisaation myyntiosaamista ja -kulttuuria arvioidaan syvällisemmin. Tämän jälkeen raati haastattelee finalistien asiakkaita.

Raati koostuu myyntialan asiantuntijoista. Mukana on Tarmo Kekki IBM:ltä sekä Pirjo Purovesi, Heidi Kock, Pekka Polvinen ja Seppo Karisto Haaga-Heliasta. Kilpailun päätuomarina toimii Haaga-Helian tutkimusjohtaja Timo Kaski.

Löytyykö teiltä vuoden 2020 paras myyntiorganisaatio?

tammikuu 2021

Osallistumismahdollisuus avataan

kevät 2021

Finalistien haastattelut

kevät 2021

Voittajan julkistus

Comments are closed.