Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu siirtyi Haaga-Helian järjestettäväksi viime vuonna, kun sitä kehitettiin tieteellisempään suuntaan. Uudistunut kilpailu tarjoaa tilaisuuden seurata alan trendejä.
Tutkimustuloksista koostettu raportti käsittelee suomalaisten myyntiorganisaatioiden ja myyntityön tilaa sekä menestystekijöitä. Raporttiin sisällytetyt asiantuntijakommentit auttavat rakentamaan syvällisen ymmärryksen myynnin trendeistä sekä tulevaisuudesta.
Tutkimusdatan avulla organisaatiot voivat tunnistaa toimintansa vahvuudet ja kehityskohteet. Organisaatiot voivat myös peilata omaa toimintaansa muihin yrityksiin. Tutkimuksessa käsitellään muun muassa työympäristöä, työntekijän sitoutuneisuutta, digitaalisia työkaluja, vastuullisuutta sekä myynnin johtamista ja strategiaa.
Kuinka monessa yrityksessä on käytössä CRM myynnin ohjausjärjestelmä, johon myyntiprosessit kuvataan? Entä virallinen, käytössä oleva eettinen ohjeistus? Raportti tarjoaa vastauksen muun muassa näihin kysymyksiin. Raportti paljastaa myös yllättäviä tuloksia: